IČ: 00849251
DIČ: Nejsme plátci DPH.
Tel.: 585 389 343, Mušková 606 156 854
Email: zsbohun(at)bohunovice(dot)cz
Datová schránka: 5nuvzmh
Školní družina bazén: Zbraňková 736 154 376, Neumannová 727 944 491
Školní družina škola: Trchalíková 727 919 560, Hrušková 607 575 472, Sadilová 602 763 026
Mateřská škola:tel.: 607 575 485, ms(at)zsbohun(dot)cz
Školní jídelna: tel.: 725 950 449, skolnijidelna(at)bohunovice(dot)cz

Soutěže a školní akce

Autor: Ondřej Pantlík | 02.02.2025 13:47

banner

RoboFuture - robotika, soutěže a workshopy

Kontakt: Ondřej Pantlík, ondrej.pantlik@zsbohun.cz, 607 495 221

SOUTĚŽ ROBOFUTURE 4. 6. 2025

Dne 4. června 2025 se v Kulturním domě uskuteční soutěž 2. stupně základních škol a nižšího stupně gymnázií regionu Šternbersko – RoboFuture.

Přihlašuje se, prosíme,  ZDE.

 

Soutěžní kategorie

Žáci se utkají ve dvou soutěžních kategoriích:

  1. Sledovač čáry
  2. 2Auto na dálkové ovládání

Podrobné informace k jednotlivým kategoriím jsou uvedeny níže v pravidlech soutěže.

 

Podmínky účasti a technické vybavení

Abychom všem zúčastněným školám zajistili rovné podmínky, rozhodli jsme se, že každý tým bude stavět robota z jednotné stavebnice, kterou jim zapůjčí MAS Šternbersko. Tato stavebnice bude poskytnuta v dostatečném předstihu, aby týmy měly možnost robota sestavit a připravit potřebný program.

Na základě doručených přihlášek bude školy kontaktovat zástupce MAS Šternbersko a domluví s nimi veškeré organizační a technické podrobnosti.

Každá škola může do soutěže přihlásit dva dvoučlenné týmy.

 

Poskytnuté vybavení

Pro každý tým bude k dispozici následující technické vybavení:

  • 1× stavebnice Nezha Space Inventor Kit se třemi motory (zapůjčeno MAS Šternbersko)
  • 2× micro:bit (v případě potřeby zapůjčí pořádající škola)
  • 1× battery pack pro dálkové ovládání (zapůjčeno na místě v den soutěže; alternativně může tým použít vlastní powerbanku)

 

Harmonogram soutěžního dne

  • 08:00 – 08:30 – registrace týmů
  • 08:30 – 09:00 – testování a ladění robotů na drahách
  • 09:00 – 13:00 – soutěžní jízdy v obou kategoriích
  • 13:00 – 13:30 – slavnostní vyhlášení výsledků

 

Pravidla soutěže

 

Kategorie 1 – Sledovač čáry

Pravidla kategorie

Cíl soutěžní úlohy

Cílem této disciplíny je, aby vozidlo samostatně projelo trať vyznačenou černou čarou. Hodnotí se rychlost a přesnost jízdy:

  • Vozidlo absolvuje 2–3 kola podle aktuální časové organizace soutěžního dne.
  • Pro hodnocení se vypočítá průměrný čas na jedno kolo.
  • Každý tým má 2-3 pokusy (podle aktuální časové organizace soutěžního dne), z nichž se započítává nejlepší dosažený výsledek.

 

Organizace kategorie

  • Tým tvoří 1–2 žáci.
  • K dispozici je zkušební trať pro testování a ladění vozidla.
  • Před zahájením soutěžních jízd mají týmy 30 minut na přípravu a optimalizaci svého vozidla.

 

Technické podmínky

  • Vozidlo musí být sestaveno ze stavebnice Nezha Space Inventor Kit a být vybaveno jedním dvoukanálovým modulem snímače čáry PlanetX – snímač čáry.
  • Maximální půdorys vozidla je čtverec o straně 20 cm.
  • Čára musí po celou dobu jízdy zůstávat v půdorysu vozidla.
  • Vozidlo musí projet celou trať.
  • T-křižovatky se projíždějí vždy vpravo.

 

Neúspěšný pokus

Za neúspěšný pokus se považuje situace, kdy:

  • Vozidlo vynechá část dráhy
  • Čára opustí půdorys vozidla
  • Vozidlo změní směr jízdy proti původnímu směru

 

Kategorie 2 – Auto na dálkové ovládání

Pravidla kategorie

Cíl soutěžní úlohy

Úkolem soutěžního týmu je projíždět vozidlem pět bran v daném směru a pořadí v co nejkratším čase.

 

Organizace soutěže

  • Tým tvoří 1–2 žáci.
  • Každý tým má k dispozici jeden zkušební pokus.
  • V rámci hodnocení absolvuje tým dva ostré pokusy, z nichž se počítá lepší dosažený čas.

 

Technické podmínky

  • Vozidlo musí být sestaveno ze stavebnice Nezha Space Inventor Kit.
  • K ovládání slouží základní micro:bit vybavený battery packem (nebo powerbankou).
  • Není povoleno žádné rozšíření ovladače.
  • Vozidlo se musí vejít do krychle o hraně 20 cm.

 

Pravidla průjezdu brankami

  • Brány musí být projety ve stanoveném pořadí a daným směrem, přičemž:
  • Nesmí dojít ke kontaktu s žádnou bránou.
  • Pokud vozidlo narazí do brány, musí touto bránou projet znovu.
  • Pokud tým vynechá bránu a pokračuje dále, musí zopakovat průjezd touto bránou i všemi následujícími ve správném pořadí.
  • Opakovaný náraz do stejné brány (třikrát za sebou) může vést – po posouzení rozhodčím – k označení pokusu za neúspěšný.

 Pravidla soutěže se mohou před soutěží  po domluvě se zúčastněnými školami změnit.

 

 


 

---

 

Metodiky, návody

Tento odkaz nabízí podrobné návody pro samostatné procvičení a rozšíření programovacích dovedností představených na workshopech.

Témata workshopů:

Micro:Bit

  • Chytrý dům - měření atmosférického tlaku, teploty, vlhkosti, prašnosti, rychlosti větru a zobrazení dat na OLED, posílání dat do IOT
  • Chytré auto - sledovač čáry s dvoukanalovým odrazovým senzorem, typ kačer bez paměti, kačer s pamětí

Těšíme se na Vás :)

 

Rezervace termínů worokshopů:

Pozn:25.2 a 11.3 workshopy neprobíhají